Nowa kampania IKEA poświęcona kuchniom i łazienkom

150x110

W najbliższy poniedziałek, 10 czerwca, rusza nowa kampania sprzedażowa IKEA poświęcona asortymentowi kuchennemu i łazienkowemu. Akcja potrwa do 18 sierpnia 2013 roku. W okresie letnim, kiedy dzieci wyjeżdżają na wakacje, wiele rodzin w Polsce decyduje się na remont lub odświeżenie mieszkania, dlatego IKEA rozpoczyna swoją nową kampanię właśnie teraz. W czasie jej trwania obowiązuje promocja -50% na koszty montażu mebli kuchennych i łazienkowych.

„Polacy znają i doceniają funkcjonalne rozwiązania IKEA do kuchni. Ponieważ mogą się one okazać bardzo pomocne podczas wakacyjnych remontów, postanowiliśmy im o nich przypomnieć właśnie teraz. Wiele osób nie zdaje sobie natomiast sprawy z tego, jak dużo można zmienić dzięki sprytnej aranżacji łazienki. W większości polskich domów jej odświeżenie czy remont wiąże się głównie ze zmianą ceramiki. Często zapominamy jednak o miejscu na przedmioty codziennego użytku, jak np. kosmetyki, które stoją na umywalce czy pralce. Szafka pod umywalkę czy szafka wisząca to najczęściej stosowane rozwiązania, natomiast IKEA oferuje wiele innych inspirujących pomysłów, jak uporządkować łazienkę i ułatwić nam korzystanie z niej każdego dnia” – powiedział Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.

Nową akcję sprzedażową IKEA wspiera kampania reklamowa oparta na idei „Kuchnie i łazienki IKEA są tak intuicyjne i funkcjonalne, że doskonale sprawdzają się o każdej porze”. Główny bohater spotu reklamującego rozwiązania do kuchni, lunatykujący nocny „podjadacz”, doskonale radzi sobie w uporządkowanym wnętrzu pomimo tego, że budzi się dopiero pod koniec filmu. W ten sposób IKEA pokazuje, że ergonomiczna i funkcjonalnie urządzona kuchnia znacznie ułatwia wykonywanie wszystkich czynności, niezależnie od pory dnia. Natomiast zaspanej bohaterce spotu o łazience wszystkie przedmioty potrzebne przy porannej toalecie wprost same „wpadają w ręce”, a to dzięki sprytnie umeblowanemu wnętrzu.

Kampania reklamowa obejmuje ogólnopolskie stacje telewizyjne (TVN, Polsat, TVP, stacje tematyczne), Internet (filmy video, kampania display oraz media własne), prasę oraz komunikację w sklepach. Autorem reklam telewizyjnych jest JWT Warsaw, natomiast za działania w sieci odpowiada agencja K2. Spoty reżyserował Styrmir Sigurdsson. Produkcją zajął się Film Republic, a postprodukcją – Platige Image. Za zakup mediów odpowiada MEC.
________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.